Jedzenie, które postarza

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
04.11.2015

Od sposobu odżywiania się zależy nie tylko nasze samopoczucie oraz ogólny stan zdrowia, ale i wygląd. To przede wszystkim z diety uzyskujemy witaminy i minerały, których wszelkie niedobory mogą ujawniać się w postaci różnych, w tym widocznych na skórze, symptomów. Jedne produkty sprawiają, że cera wygląda młodo i promiennie, włosy lśnią, a paznokcie pozostają mocne, inne przyspieszają proces starzenia się wzmagając proces powstawania zmarszczek oraz osłabienia włosów. Chcesz zachować zdrowy i młody wygląd? Oto produkty spożywcze, których powinnaś unikać!

Cukier

Jedzenie słodyczy nie tylko prowadzi do nadwagi, ale również powoduje, że nasza skóra szybciej się starzeje. Kanadyjscy naukowcy dowodzą, że zamiłowanie do słodkości ma wpływ na pojawianie się zmarszczek. Kiedy jesz więcej cukru niż Twoje komórki potrafią przetworzyć, nadmiarowa glukoza przyłącza się do z natury elastycznych włókien kolagenowych, co przyczynia się do ich sztywnienia. Efekt? Skóra traci jędrność i gładkość. Jeśli wyeliminujesz cukier z diety, masz szansę wyglądać nawet o 10 lat młodziej! Nie wyobrażasz sobie świata bez słodkości? Być może warto rozważyć alternatywne źródła słodyczy, np. stewię czy ksylitol.

Smażone jedzenie

Przypalenie, zwęglenia mięsa (na przykład na grillu) prowadzi do powstania substancji zwanych WWA czyli wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych. Wytwarzają się one ze spalanej materii organicznej i potrafią uszkadzać nasze DNA oraz przyczyniać się do procesów nowotworzenia. Prostych sposobów, aby sobie tego zaoszczędzić jest kilka. Pierwszy: wybrać inną metodę obróbki, pamiętając, że szczególnie ryzykowne metody przygotowania to grillowanie na tradycyjnym grillu, pieczenie na ruszcie czy ogniu. Jeżeli chcesz zachować dłużej młodość zamiast smażenia czy grillowania mięsa lepiej je gotuj lub duś. Warto także marynować mięso np. w oliwie.

Alkohol

Nie od dziś wiadomo, że nadużywanie alkoholu przyczynia się do problemów z wątrobą, a zdrowa wątroba to zdrowa skóra. Kiedy twoja wątroba funkcjonuje dobrze, toksyny które potencjalnie mogłyby wpływać na twoją skórę, są bez problemu wydalane przez organizm. Problem zaczyna się, gdy toksyny zamiast być wydalane, gromadzą się w Twojej wątrobie. Rezultat tego faktu możesz dostrzec w lustrze np. w postaci trądziku czy przebarwień. Zbyt częste spożywanie alkoholu odwadnia organizm, a im suchsza skóra, tym szybciej się starzeje. Poza tym alkohol wypłukuje z organizmu witaminy także te, które są odpowiedzialne za młody wygląd np. witaminę A i E.

Wędliny

Wędliny, suche kiełbasy, pokrojone, ofoliowane, piękne i kuszące zapachem, kształtem? Wydaje Ci się, że to produkt delikatesowy i taka ilość nie zagraża Twojej urodzie i zdrowiu? Uwaga, w takich kupnych rarytasach może skrywać się cała masa fosforanów, rakotwórczych substancji konserwujących i wzmacniaczy smaku i aromatów, a samego mięsa trochę ponad 50proc.! Siarczany i inne środki konserwujące mogą wywoływać zapalenie skóry albo przyspieszać jej starzenie. Paczkowane wędliny zawierają mnóstwo soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Prowadzi to do puchnięcia i obrzęków – co nie wróży dobrej formy i zdrowia.

Nie narażaj dobrowolnie siebie i bliskich, czytaj etykiety! Sprawdzać, ile procent mięsa jest w mięsie, a jeśli procent nie zbliża się do 100, to jakimi substancjami te braki są wypełniane.

Kawa

Filiżanka kawy to nic złego. Jeśli jednak wypijasz kilka kaw dziennie, a przy tym nie pijesz wystarczającej ilości wody, narażasz się na odwodnienie. Działanie odwadniające kofeiny zaczyna się dopiero, kiedy przekroczymy dawkę 200 miligramów kofeiny. Odpowiada to około 5 filiżankom czarnej herbaty lub 2-3 filiżankom kawy. Na każdy dodatkowy kubek powyżej normy dobrze by było wypić 2 szklanki wody. Kofeina, jak każdy inny środek moczopędny, odpowiada za wydalanie płynów z Twojego organizmu. Jeśli organizm wydali ich zbyt dużo lub/i braki nie zostaną uzupełnione z zewnątrz, ciało odwodni się. Po wodę warto sięgać jak najczęściej, bo oczyszcza organizm ze zbędnych produktów przemiany materii oraz przyspiesza metabolizm, a przy tym ma 0 kalorii.

Sól

Dzienna zalecana przez WHO dawka soli to 5 g- płaska łyżeczka. Z badań wynika, że statystyczny Polak zjada nawet 3–5 razy więcej! Sól złej jakości, czyli sól rafinowaną, często bez umiaru dodają do swoich wyrobów producenci chleba, serów, wędlin. Występuje w produktach, które zupełnie nie wydają się słone, na przykład w płatkach śniadaniowych, napojach owocowych, a nawet lodach! Nadmierne spożywanie soli złej jakości przyczynia się do nadciśnienia, które obecnie dotyka już co trzeciego polaka! Natomiast sól, soli nierówna. Najzdrowszy jej rodzaj czyli sól morska czy himalajska jest bogata w minerały: zawiera ich około 90! Kiedy jej używamy, nasz organizm otrzymuje to, co jest mu niezbędne do prawidłowego funkcjonowania: cynk, jod, magnez, wapń i żelazo. Pamiętaj, taka sól jest zdrowa jeśli w jej stosowaniu zachowamy umiar!

Produkty instant

Zupki i dania w proszku niestety nie mają nic wspólnego z domową kuchnią i „babciną” recepturą choć producenci starają się reklamować je w każdy możliwy sposób. Spożywanie tłuszczów trans którymi są przepełnione te produkty, wiąże się z ryzykiem choroby wieńcowej, chorób nowotworowych – zwłaszcza raka piersi. Opisane powyżej: sól i cukier, to dwa składniki, których ilość w gotowych potrawach jest zdecydowanie nadużywana. Do produkcji zupek w proszku niezbędne są też barwniki i aromaty oraz kontrowersyjny glutaminiam sodu E621. Cała gama polepszaczy, barwników źle działa również na cerę. Organizm, aby oczyścić się z nadmiaru toksyn zwiększa wydzielanie łoju, a to pogłębia skórne problemy! Przy częstym spożywaniu opisanych produktów łatwo o problemy żołądkowo-jelitowe!

Palenie papierosów

Nie od dziś znamy negatywny wpływ papierosów na cały organizm! Liczba wolnych rodników wytwarzanych podczas palenia jest gigantyczna! Dodatkowo papierosy drastycznie wysuszają skórę, zatykają pory i sprzyjają powstawaniu przewlekłych zmian trądzikowych. Są również przyczyną atopowego zapalenia skóry. Skutki uboczne palenia dla samej twarzy to m.in. popękane naczynka, zaczerwienione oczy, zmarszczki mimiczne wokół ust i oczu, szara, cienka, przesuszona i pergaminowa skóra. Skóra palacza starzeje się dwa razy szybciej, a jej regeneracja zachodzi niezwykle wolno. Potrzeba jest aż 5 lat, by doprowadzić ją ponownie do stanu sprzed okresu palenia.

Paląc papierosy narażasz nie tylko siebie, ale również osoby z Twojego najbliższego otoczenia.

powrót